Max vinder to smagstests i træk over store konkurrenter

København 11-03-2013 13:30 (Opdateret 01-12-2013 23:38)

Den svenske burgerkæde, Max, som åbnede i København d. 1. marts har på kort tid givet baghjul til de etablerede burgerkæder på markedet.

Medieinteressen for Max’ indtog på det danske marked har været stor  - og kundeinteressen er heller ikke udeblevet med mere end 10.000 kunder efter den første uge.  Nu er der også kommet smagstests ind i billedet, idet at Go’ Morgen Danmark redaktionen fra TV2 i to omgange har testet Max op imod konkurrenterne inden for de sidste to dage.

- Vi er utroligt glade for at vundet to uafhængige smagstests i Danmark på så kort tid – vores konsekvente og langsigtede fokus på smag og bedste råvarer er forklaringen, udtaler Richard Bergfors, VD Max Hamburgerrestauranger i Sverige.

Den første test fra fredag d. 8 .marts var en såkaldt professionel smagsdommertest, hvor 3 udvalgte smagsdommere smagte en burger fra hver kæde. TV2.dk udpegede Max’ Original burger som vinderen over Big Mac og Whopper.

Den anden test er fra søndag d. 10. marts med direkte live tv fra Go’ Morgen Danmark på Hovedbanegården. Her blindtestede 55 danskere burgere fra de tre kæder; fra McDonald’s en Big Tasty, fra Burger King en Whopper Cheese – og fra Max en Grand de Luxe Cheese’n’Bacon.

Vinderen blev igen Max, hvor især den bedre grillsmag blev fremhævet af deltagerne.

Max er kendt for at vinde de fleste smagstests i både Sverige og Norge, og har nu også for alvor indfriet forventningerne med de to 1. pladser i de to første danske smagstests.

- Administrerende direktør Jesper Panduro, Max Danmark er ligeledes stolt over både at have åbnet den første restaurant i København med stor succes og over at have vundet  to smagstests i træk – og tilføjer: Nu ser vi frem til at betjene vores kunder, vise at vi elsker burgere og fortsætte vores ekspansion i Danmark.

Om vinderen “Grand de Luxe Cheese’n’Bacon”

En tyk, saftig hamburger af svensk oksekød på ristet sesambrød med Originaldressing, æblerøget bacon og ost.

Om Grand de Luxe

Max lancerede I 2011 et nyt produktsegment; Grand de Luxe. Den større og saftigere 160 grams premium-hamburger er baseret på højreb og oksekødsbryst. Den første hamburger, der blev lanceret - Grand de Luxe Umami - bestod af dressing med trøffel og ristet hvidløg. Grand de Luxe burgeren blev modtaget med åbne arme og sortimentet er siden udvidet med Grand de Luxe Triple Cheese, Salat Burger, Cheese’n’Bacon, BBQ Dream og Crunchy Nacho.

Links til de to smagstests

Go’ Morgen TV, søndag d. 10.03.2013.
Go.tv.2.dk, fredag d. 08.03.2013.