MAX lancerer Frisco Cheese ’n’ Jalapeño og Premium Shake med rødder i det svenske Norrland

18-08-2022 15:26 (Opdateret 18-08-2022 15:30)

For første gang nogensinde gør Frisco Cheese ’n’ Jalapeño sin entre på MAX-menuen – en dejlig stærk nyhed med smag af frisk jalapeño, krydret Creole-sauce og cremede oste. Den nye burger serveres fra den 18. august på samtlige restauranter, med dobbelt op på oksekød, Plant Beef, Grilloumi® eller en enkelt, men stor og omhyggeligt friteret kyllingefilet.

MAX’ arbejde med smagsinnovation handler blandt andet om at have fokus på nye trends i verden, og derfor leder chefkok Jonas Mårtensson konstant efter nye og spændende smagskombinationer, som kan højne burgeroplevelsen for gæsten. Til den nye burger har Jonas udforsket den hotte trend og set nærmere på jalapeñoen, og hvordan man på bedste vis bruger det i en burger.

- Den nye burger er meget smagfuld med den krydrede Creole-sauce, der kombineres med verdens lækreste chili – frisk jalapeño. Den toppes med cremede oste, og jeg synes, at den balance, vi fandt frem til, er perfekt afvejet, og smagene går perfekt i spænd med vores Frisco-brød, siger Jonas Mårtensson, der er chefkok på MAX.

Frisco Cheese ’n’ Jalapeño er en osteburger i MAX’ egne Frisco-boller som er Sveriges mest solgte hamburgerbolle i butikkerne. Fyldig, smeltet ost, emmentaler og cheddar får selskab af en krydret Creole-sauce og friske skiver jalapeño, alt sammen på en bund af salat og løg. Gæster, der foretrækker et alternativ til rødt kød, kan vælge at få burgeren med Plant Beef, Grilloumi® eller Grand Chicken.

Som specielt tilbehør til den nye burger lanceres favoritten Creole Fries, serveret i æske med Crispy Fries i bunden og toppet med Creole-dressing, jalapeño, sweet onion og smeltet cheddardip.

To nye populære Premium Shakes er også blevet lanceret: Cloudberry med håndlavet milkshake med softice og mælk, rørt med multebærsyltetøj og Banana Split med håndlavet milkshake med softice og mælk, lagt i lag med banankaramel, chokoladesauce og sprøde chokoladekugler. Begge er toppet med flødeskum.

Frisco Cheese ’n’ Jalapeño, Creole Fries, Chili Cheese og Premium Shakes fås på samtlige MAX-restauranter fra 18. august.

For yderligere information, kontakt venligst:

Helena Stenqvist, pressekontakt, 070–4278070, Helena.Stenqvist@max.se